fredag 15 maj 2015

Musiktips



Hej yogis! På en retreat nyligen lovade jag att sätta ihop lite musiktips, och nu när jag gjort det tänkte jag dela med mig även här. Så varsågoda:  Här lite av all den underbara musik som finns i kundaliniyogan:

Först lite musik som jag spelade på lärarutbildningens mantrahelg och som efterfrågats av deltagarna:
Ong Namo - Aleph (Aleph)
Ong Namo Guru Deva - Satkirin Kaur (Ignite your light)
Cross Heart Kirtan Kriya - Nirinjan Kaur (Kirtan Kriya)
Mul Mantra - Sada Sat Kaur (Shashara)
Gobinde Mukande - Gurudass (Adi Shakti & Gobinde Mukande)
Adi Shakti - Gurudass (Adi Shakti & Gobinde Mukande)





Andra yogamusiker jag tycker om och vars musik jag använder mycket är Ajeet Kaur, Simrit Kaur, Mata Mandir Singh, Mirabai Ceiba, Prabhu Nam Kaur, Jessica Winnberg och Singh Kaur (Crimson Series, finns ej längre på Spotify tyvärr).

Har också gjort en liten Spotify-lista:

https://open.spotify.com/…/…/playlist/7eeBsCJoZ1U9z0N8D6DwAH

Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar